Thursday 15 September 2011

Salasilah Keluarga

DEFINISI SALASILAH
Menurut kamus sastera Melayu, salasilah bermaksud susur galur keturunan, asal keturunan. Oleh itu, dapat disimpulkan bahawa salasilah adalah bermaksud susur galur sesebuah keluarga atau asal usul keturunan seseuah keluarga.
 
DEFINISI KELUARGA
Keluarga berasal dari bahasa Sanskrit iaitu kula dan warga ” kulawarga” yang bererti ” anggota, kelompok kerabat”. Keluarga adalah lingkungan di mana beberapa orang yang masih memiliki hubungan darah, bersatu. Keluarga juga bermaksud satu kumpulan manusia yang dihubungkan melalui pertalian darah, perkahwinan atau pengambilan anak angkat.
 
Sengaja saya mencari pengertian salahsilah keluarga, maklumat ini amat berguna kerana kita perlu mengetahui maksud dan matlamat bagi kehidupan kita..
Keluarga adalah segalanya bagi saya. Mereka merupakan inspirasi utama dalam hidup saya. SAYA SAYANG ANDA SEMUA.
 
Saya merupakan anak sulung dari 4orang puteri. Kebaikan adik beradik perempuan semua, kita boleh kongsi barang-barang seperti tudung, make-up dan kadang2 hobi boleh buat sama-sama. hehe.
Bertemu jodoh pula dengan anak bongsu dari 5orang adik beradik.Seorang perempuan, 4orang lelaki.
Rezeki juga bertemu jodoh sulung dengan bongsu. Biasala anak sulung ni selalu guna kuasa veto,adik2 kena ikut cakap akak..Tapi dengan suami tak jadila macam tu..Tak baik..
 
Bersama keluarga suami





Keluarga saya tercinta
 
Bersama mentua saya
 

No comments:

Post a Comment